» » » Digitális média az AXN-nél

Forrás: commons.wikimedia.org


A Sony Pictures Television Networks nemrégiben felvásárolta a VIASAT3 és VIASAT6 csatornákat és a Viasat Play catch-up szolgáltatást. Erről és médiapiac trendjeiről nyilatkozott a Média - Kábel - Műhold (MKM) c. újságnak John Rossiter, az SPT Networks közép-európai régiójának ügyvezető igazgatója.

A Sony Pictures Television Networks megegyezett a Modern Times Grouppal a magyarországi VIASAT3 és VIASAT6 kereskedelmi csatornák, valamint a Viasat Play catch-up szolgáltatás megvásárlásáról. A fúzióban rejlő remek lehetőségekről és médiapiac irányzatairól nyilatkozott a Média -Kábel - Műhold (MKM) c. újságnak John Rossiter, a jelenleg az AXN, AXN White és AXN Black lineáris csatornákat, illetve az AXN Now és AXN Player digitális szolgáltatásokat működtető SPT Networks közép-európai régiójának ügyvezető igazgatója.

MKM: Egyre erőteljesebben érzékelhető, hogy változnak a TV nézési és online filmletöltési szokások. Önök hogyan reagálnak a digitális és mobil világ kihívásaira?

J. R.: Egyre bővülnek a tartalomfogyasztás eszközei, elég csak az okostelefonok, táblagépek terjedésére gondolni. Én ebben egyáltalán nem azt a veszélyt látom, hogy elpártolnak a TV-től, hanem éppen ellenkezőleg: új lehetőségeket nyitnak meg előttünk. Az emberek egyre több időt töltenek a digitális környezetben, és számunkra fontos kérés, hogy, hogy mi módon tudjuk őket ott is elérni. Digitális és nemlineáris termékeinket épp a folyamatosan változó tévénézési szokások nyomán alkottuk meg. A vásárolt műsorok kiválasztásakor már arra is odafigyelünk, hogy azok minél több platformon elérhetővé váljanak. Magyarországon elsőnek indítottunk el ingyenes online videó-szolgáltatást. Az SVoD típusú AXN NOW márkanevű szolgáltatásunk pedig 2013-ban jelent meg Magyarországon, és ezzel megnyílt az út az úgynevezett 360 fokos stratégia előtt. Kiemelt, exkluzív tartalmaink már az országos TV premier előtt elérhetővé válnak az AXN NOW előfizetői számára. Az AXN NOW mára 5 országban 14 szolgáltatónál a legkülönbözőbb eszközökkel érhető el: TV-n set-top-box segítségével, PC-n, táblagépen és okostelefonon egyaránt.

Legutóbbi premiersorozatunk, a Titkok és hazugságok (a főszerepben: Juliette Lewis és Ryan Phillippe) volt, az amerikai premierrel azonos napon érkezett meg Magyarországra is március elsején. A tartalom tulajdonosokkal lezajló tárgyalások során mindig arra törekszünk, hogy a legrövidebb időt tudjuk kialkudni 1 - 1 sorozat esetében az amerikai és az itthoni premierek között.

MKM: Az AXN Now és az AXN Player mellé most megvásárolták a Viasat Play-t is. Nem tartanak-e attól, hogy ezzel megosztják a közönség figyelmét?

J. R.: Nem, mivel teljesen más az egyes online platformok szerepe. Az AXN Player és a Viasat Play egyfajta catch-up szolgáltatás, tehát a TV-ben vetített műsorokat, valamint előzeteseket lehet megtekinteni a neten. Nagyon ideális eszköz promóciós és márkaépítési célokra. Az oldalakat főként a fiatalok keresik fel, ily módon segít abban, hogy megismerjék a műsor választékot, kedvet kapjanak a műsorokhoz, és a visszaterelje őket a TV felé. 

Az AXN NOW azonban egy előfizetéses szolgáltatás, amely terjesztő partnereink asszisztálásával kínálja a filmkülönlegességeket.

MKM: Hogyan befolyásolja a digitális platformok erősödése a hagyományos TV műsorokat továbbító kábeles, műholdas és IPTV szolgáltatókkal kialakult kapcsolatukat?

J. R.: Változatlanul a TV képernyő a legfontosabb elem az üzleti modellünkben, és lineáris csatornáinkat a jövőben is partnereink hálózatán keresztül érték el nézőink. Ez a kapcsolat tovább erősödhet. Évek óta fektetünk be jelentős összegeket abba is, hogy az AXN műsorai a nem lineáris csatornákon is menjenek. Az AXN Now SVoD szolgáltatásunk Magyarországon már elérhető a UPC és a Telenor kínálatában, de további terjesztő partnerekkel is folynak tárgyalások a bevezetéséről. Az egyik elsődleges célunk ebben az évben az AXN Now sikerének erősítése és az előfizetők számának megnövelése, újabb partneri egyezmények segítségével.

MKM: Pár éve még azt pletykálták, hogy az AXN önállósítja magát és elkezdi a saját útját járni. 2015 elején – a Viasat - csatornák megvásárlásával – pedig szinte már „médiabirodalom” építésébe fog bele. Ez a fejlődési ív jellemezné az SPT Networks stratégiáját?







J. R.: 2 és fél éve még csak a szervezeti kereteit teremtettük meg az SPTN közép-európai terjeszkedésének. Megerősítettük a jelenlétünket, és a budapesti központ mellett saját irodákat nyitottunk Lengyelországban, Csehországban, Romániában és Horvátországban is. Saját kézbe vettük a helyi marketingkommunikációs és forgalmazási funkciókat, s mindennek eredményei már hónapokon belül megnyilvánultak. A terjeszkedési stratégiánk célja, hogy szorosabbra fűzzük kapcsolatunkat kábelszolgáltató partnerekkel és a nézőinkhez is közelebb kerüljünk, jobban megismerjük igényeiket. Hiszünk a növekedésben, abban, hogy kínálatunkat bővíteni tudjuk, mind a csatornák számában, mind a különféle platformokon való megjelenésükben.

Az elmúlt években szinte valamennyi régióban folyamatos jelleggel emelkedett a cég piaci részesedése, s ezt a trendet követve Magyarországon is szüntelenül kerestük a lehetőségeket a növekedésre. A Modern Times Grouppal előkészített tranzakciót a Gazdasági Versenyhivatal hozzájárulása után véglegesítik. Ezt követően az SPT portfóliója immár 5 televíziós csatornát és 3 nem lineáris szolgáltatást tartalmaz. Teljes kínálatunk összesített közönségarányra így 6,4 %-ra emelkedik a kereskedelmileg lényeges 18 - 49 éves célcsoportban Magyarországon, s ezzel a hazai piac 4-ik legnagyobb többcsatornás résztvevője lesz.
















«
Next
Újabb bejegyzés
»
Previous
Régebbi bejegyzés

Nincsenek megjegyzések:

Leave a Reply